måndag 21 november 2011

Lite si sådär.

Sakta men säkert börjar läslusten att komma tillbaka. Jag gömde hela den olästa traven böcker under skrivbordet och började om med ett rensat nattduksbord. Som det ser ut nu har jag läst ca 600 sidor i Flickan från ingenstans. Den är väldigt bra och det känns skönt att bara ha fokus på en bok. Snart kommer jag kanske kunna slalomläsa igen, men just nu är det bara jag och Cronin.
Det enda som gör mig lite irriterad är att jag nyss fick reda på att detta är del ett i en trilogi. Brukar nämligen inte vilja läsa serier där alla delar inte har kommit ut ännu. Det som ger ännu mer smolk i bägaren är att jag läser denna del på svenska, vilket gör att jag måste vänta i typ 1000 år innan hela serien är läsbar. Vill inte läsa en del på svenska och de andra på engelska. Sa jag att jag var lite gnällig, petig och har en lässvacka? Då måste allt gå smidigt annars blir det jobbigt.

5 kommentarer:

  1. Jag läste precis denna, fast på engelska. Tyckte den var fantastisk och blev precis som du lite irriterad när jag upptäckte att det var del ett i en trilogi...

    SvaraRadera
  2. Men då ligger du redan lite före i och med engelskan ;) Kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  3. Precis införskaffat den. Kunde inte låta bli men upptäckte också idag att det är en trilogi. Iof sig så tycker jag om serier. Tycker inte om när böcker bara tar slut. Speciellt inte om man älskar dem!

    SvaraRadera
  4. Känns skönt att inte vara den enda som inte fattade att den var del i en serie :) Tycker också om serier, men jag vill ha alla delar innan jag börjar läsa.

    SvaraRadera
  5. Hm...det har du helt rätt i. Har inte heller tålamodet att vänta på dem. Kanske får ta o läsa den här jääääättelångsamt istället :P

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!