fredag 18 februari 2011

Day 11 – A book you hated

Det där med hat är svårt. Jag vill ju inte känna hat mot en bok jag läst ut. Möjligtvis känna avsky, ilska och bli sur. Men hat? Så, så starkt! Dock finns det (tyvärr) en bok jag hatar. Iakttagelserna av Jane Harris. Jag kände mig så otroligt uppgiven, ledsen och frustrerad när jag hade läst ut den. Dessa känslor övergick sakta men säkert till hat. Trots att jag kämpade emot fanns det ingen räddning för denna bok att söka hos mig. Den förtjänar inte längre en plats i min bokhylla! Bokj***l!!

Det är ett förrädiskt vackert omslag. Låt er icke luras!


Jag måste även tillägga att nästan varje gång jag träffar min älskade syster får jag skäll och bannor för att jag "tvingade" henne att läsa Att förlora Gemma. Hon kan konsten att hata en bok ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!