måndag 28 februari 2011

Day 18 – A book that disappointed you

Jag älskar Jane Austen och jag älskar allt som har med zombier att göra, så jag var som ett barn på julafton när denna bok kom ut. Trots att den hade alla förutsättningar till att bli en modern klassiker (?) så blev jag lite besviken. Det kan vara så att jag förväntade mig för mycket, för det var egentligen inget fel på boken. Jag rös och mös vid många tillfällen men den där perfekta känslan inföll aldrig riktigt. Boken fick (enligt mig i min läsdagbok) helt klar godkänt, men jag hade ändå en lite avmättad smak i munnen efteråt. Antingen var det jag eller boken. Antagligen var det jag, eftersom jag har kommit på mig själv med att vara jobbigt kräsen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!