måndag 7 maj 2012

För den modige.

Om en vecka gästas Stockholm av en av mina absoluta favoriter: James Frey. Han är där i syftet att lansera sin nya bok "Det sista testamentet"Hade jag haft lite närmare till huvudstaden är chansen stor att jag hade stått utanför hans hotell med rosig kinder och autografblocket i högsta hugg. Eller...vem försöker jag egentligen lura. Det finns inte en chans i hela livet att jag skulle våga prata med honom! Sånt är på tok för stort för mig.
När jag träffade Ronnie James Dio (RIP) för ett antal år sedan var allt jag lyckades klämma "I like your music". Bah! Det säger ju ganska mycket om min nivå när det gäller artister/kända personer jag beundrar. (Snyggt skryt jag lyckades få med där va?)
Åter till James Frey. Vad jag skulle komma fram till med det här inlägget var att oavsett om man har en bokblogg eller inte kan man få chansen att intervjua honom och få  intervjun publicerad på sin blogg. Så om du törs tycker jag du ska kika in på Boktipsets sida.
Hälsa från mig!

P.s En annan anledning till att jag inte vågar vara med är att man ska motivera varför man ska få intervjua honom. Min motivering hade varit "asså, typ, jag lixom tycker han är den bästa författaren i hela världen. Ja, jag lovar jag är nästan 30 och vid mina sinnes fulla bruk." D.s

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag ville bara berätta att din recension av "Charlotte Hassel" citeras på omslaget till pocketboken som kommer nu i dagarna!


    /Frida
    http://fridasforfattardrommar.blogspot.se/

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!