måndag 13 juni 2011

En liten (megastor) egotripp.

Allt började med att min mamma skickade ett mail till mig. Hon upplyste mig om att lokaltidningen ville ha in tips på lite härlig sommarläsning. Jag knåpade ihop ett mail med fyra olika boktips och skickade iväg. Det gick ett tag och jag hade nästan glömt bort det, tills jag fick ett mail från kulturredaktören om att han vill ta med mina tips och att han gillade min blogg (Nej, jag tänker inte vara lagomsvensk!)


I lördags morse (när jag låg och svettades i ett tält på en äng) skickade mamma ett sms till mig där hon skrev att jag var med i Kristianstadsbladets helgbilaga och att alla mina tips hade kommit med, plus att redaktionen hade valt att lägga ut min bloggadress. Snacka om att jag blev förvånad!! Det är inte ju inte varje dag man är med i tidningen som "bokälskande bloggare". (Eller som man får dela utrymme med kulturministern.)


Jippi!! Och här har ni lite bildbevis.

Jag tipsade om Shantaram, Molnfri bombnatt, En dag och Vi, de drunkade.



7 kommentarer:

  1. KUL! :) Grattis! Och vilka bra tips! Molnfri bombnatt är otroligt bra!

    SvaraRadera
  2. Boklusen: Tack så jättemycket!

    Linnea: Tack! Ja, jag tyckte att fler skulle läsa den =)

    SvaraRadera
  3. TACK!!! Fina Lingonhjärta! =)

    SvaraRadera
  4. Grattis vad roligt att du kom med i tidningen, sträck på dig!

    SvaraRadera
  5. Tack så jättemycket Erika. Ja, jag är nog lite mallig ;)

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!