söndag 13 februari 2011

Day 07 – Most underrated book

Det kanske inte är den mest underskattade boken som finns där ute och kanske fick den mycket uppskattning när den gavs ut, men jag vill ändå slå ett extra slag för Jonathan Strange & Mr Norrell. Det är en helt magisk bok som jag tycker är lite bortglömd. Det var inte så vansinnigt länge sedan den kom ut ändå är det väldigt tyst om den. Den ingå absolut bland mina största läsupplevelser och jag tycker att fler borde läsa den. Eller de som redan har läst den borde skriva mer om den. Jag tror inte att jag har sett den på någons "favorit-bästa-topp-listor" tror jag. Någon får rätta mig om jag har fel.






Det finns, som alltid, rykten om att boken ska bli film. Kan bli mycket intressant.

1 kommentar:

  1. Den hade jag inte hört talas om. jag skriver upp den på min lista!

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!