lördag 26 februari 2011

Day 16 – Favorite female character

Ju mer jag har tänkt desto svårare har det visat sig vara. Antingen är jag enormt kräsen eller så har jag helt enkelt läst fel böcker. Pippi Långstrump är för oansvarig, Ronja Rövardotter är för skrikig, Lisbet Salander är för mycket och Bella (Twilight) hon är helt enkelt skitjobbig! 
Än så länge kan jag bara komma på två (jag vet att utmaningen bara gäller en, men ändå) som jag gillar. Den ena är Katniss i Hungerspelstrilogin och den andra är Lyra från Den mörka materiantrilogin. De är båda unga, modiga, rädda, orädda och lite mer "mänskliga" än de flesta andra kvinnor/flickor jag har läst om. De gråter, skrattar och tar hjälp av vänner i svåra situationer. Precis som jag. Det kanske är därför jag tycker om dem? För att de är liiite lika mig. Normala? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!