söndag 3 april 2011

Nytt från Joe Hill

Joe Hill är som bekant Stephen Kings son och hans senaste bok har nu kommit ut på svenska. Horn heter den och handlar om Ig Perrish som en dag vaknar upp med en ny förmåga. Förmågan gör så att han kan få folk att säga precis vad de tycker och tänker. Med hjälp av denna förmåga tar han sig fram till den som mördade hans flickvän. Boken beskrivs som "en psykologisk thriller med övernaturliga inslag."
Den har inte direkt fått lysande recensioner, men jag kommer nog att läsa den ändå. Både romanen En hjärtformad ask och hans novellsamling Vålnader tilltalade mig väldigt mycket.


(Om jag inte hade läst de tidigare böckerna på svenska så hade jag nog köpt den engelska utgåvan. Betydligt snyggare omslag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!