tisdag 1 mars 2011

Day 19 – Favorite book turned into a movie

Jag kan inte uttrycka i text hur underbart vacker, sorglig, sagolik och gripande denna film är. Fotot, historien, skådespelarna och musiken. Denna film har allt. Ser på den ganska ofta och får varje gång tårar i ögonen över Alexander Supertramps öde. Se den! Och ja, jag tänker säga de förbjudna orden: filmen är bättre än boken.




För er som har Spotify är här en länk till den underbara filmmusiken gjord av Eddie Vedder. Sångaren i Pearl Jam. Magiskt! Into the wild soundtrack

1 kommentar:

  1. Jag har haft den här filmen liggandes hemma i säkert två år, utan att komma mig för att se den. Och varje gång jag hör någon lovorda den tänker jag att nu i helgen ska jag se den... Men det blir aldrig av! Nu jäklar ska jag.... :-)

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!