torsdag 17 mars 2011

Day 30 – Your favorite book of all times

Då är jag framme vid utmanings sista dag. Ända sedan jag var tolv år gammal och läste En världsomseglin under havet har jag alltid svarat att det är min favorit bok. Jag tycker det känns tryggt och lite häftigt att jag fortfarande tycker det. Eller är det föråldrat och lite konservativt? Oavsett har jag ännu inte hittat en bok som jag tycker är bättre. Ibland kan jag dock bli osäker och tänka att jag kanske bara tycker den är bäst för att jag alltid gjort det. Att jag kanske egentligen inte tycker att boken i sig är bäst utan det är för att jag hade min bästa läsupplevelse med den. Men så fort jag läser om den (vilket händer ungefär vart 3:e år) så vet jag att det är världens bästa bok för att det är världens bästa bok. För mig har En världsomsegling under havet allt en bok ska ha. Spänning, äventyr, mod och kärlek. Kärleken den innehåller än min. Min kärlek till denna fantastiska bok!


1 kommentar:

  1. Oj, det var en svår utmaning... att bara välja en bok! Jag tror inte jag klarar det. jag har så många favoriter. Jag klarade ju inte ens att plocka ut förra årets bästa bok1

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!