onsdag 9 mars 2011

Jag behöver er hjälp!

För ett antal år sedan började jag läsa en bok (som av outgrundliga anledningar inte blev färdigläst) och jag kan inte komma på vad den heter eller vem som har skrivit den. Jag ska försöka förklara vad den handlade om och så hoppas jag verkligen att någon av er gulliga läsare kan hjälpa mig.


Den handlade om H.C. Andersen och hans möte med någon typ av "djävulens advokat". Jag tror den utspelade sig i Danmark under Andersens sista levnadsår. Jag har ett starkt minne om ett stycke som utspelar sig i ett bibliotek. Det var en mystisk stämning och jag minns att Andersen hade blivit kallad till ett möte och att han kände sig väldigt illa till mods.Det var nog vad jag kan komma ihåg....Åh, ja den är skönlitterär =)
Jag hoppas verkligen det finns någon där ute som kan hjälpa mig får jag vill så gärna läsa om/ut den.
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!