söndag 13 mars 2011

Pappa Långben av Jean Webster

Anledningen till att jag aldrig läste Pappa Långben som ung har faktiskt med omslaget att göra. Den vi hade stående hemma i bokhyllan var gräslig. Orange och med en bild på Pappa Långben där han såg ut som ett skelett. Om jag minns rätt var där även en bild på en lång svindlande trappa i bakgrunden. Jag tyckte ärligt talat att bilden var lite läskig och det var därför den förblev oläst. Min lillasyster älskade Pappa Långben när hon var liten och nu försår jag verkligen varför! Tänk att jag kunde välja bort en så otroligt vacker bok för ett omslag. Jag är lite ledsen för det idag, för jag skulle väldigt gärna lärt känna Judy när jag var yngre. Hon är helt fantastisk!
Pappa Långben är en bok jag kommer rekommendera mina framtida barn och nu när jag har en utgåva med så fint omslag kommer det nog inte vara några problem.


Favorit: På tal om klassiker, har ni läst Hamlet? Om inte, så gör det genast. Den är absolut prima. Jag har hört talas om Shakespeare hela mitt liv, men jag hade ingen aning om att han verkligen skrev så bra; jag misstänkte alltid att han mest levde på sitt rykte.


Kan man bli annat än lycklig?


(Boken är köpt för egna pengar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!