lördag 26 mars 2011

Överdriven läsning.

Helgens jerka från Annika handlar om parallelläsning. 
Läser du bara en bok i taget eller har du flera på gång samtidigt? Vilka böcker läser du just nu?


Jag brukar ha ett par-tre böcker på gång samtidigt. De måste dock handla om helt olika saker annars rör jag ihop dem. Just nu är det kanske lite väl extremt, men två av dem läser jag i samband med ett skolarbete.


En första är Höstoffer. Jag har inte läst mer än drygt 100 sidor, men jag sitter lite fast. Får nog låta den vila en stund och se om jag plockar upp den igen.


Den andra är Into the wilderness. Tror att jag har läst i den i över 5 veckor nu. Kommit halvvägs. Den är verkligen hur bra som helst och jag känner att jag borde ägna den mer tid. Det är en sådan bok som man inte bara ska läsa ett kapitel i taget, utan man måste ge den ett par timmar i stöten för att riktigt komma in i den.


Den tredje är Skuggbiblioteket. Har också läst ungefär hälften av den, men jag vet inte riktigt om jag tycker om den. Den är så rörig och den känns lite stressande på något sätt.


Den fjärde boken är My appetite fo destruction. Det är den som jag "heltidsläser". Är helt fast och tycker den är riktigt bra!


Femte boken är Döden är en man. Den har jag läst en gång tidigare, men nu läser jag om den eftersom jag ska skriva ett arbete om Catrine da Costa i skolan. Den är mycket bra och väldigt välskriven.


Den sjätte (och sista) är Catrine och rättvisan. Den läser jag också till skolarbetet och den skiljer sig enormt mycket från Döden är en man. Vet inte riktigt om jag tycker om den.





5 kommentarer:

  1. Oj, sex böcker samtidigt måste vara något av ett rekord. Eller? :-)

    Höstoffer har jag planerat att läsa. Övriga fem har jag faktiskt inte ens hört talas om. Vilka är författarna till dessa böcker?

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju att hälsa dig välkommen till jerkan ;-)

    SvaraRadera
  3. Höstoffer införskaffade jag nyligen som ljudbok även jag faktiskt nog helst skulle vilja läsa den. Däremot har inte jag heller hört talas om de andra. Blev nu genast nyfiken :)

    SvaraRadera
  4. Jag väntar på Kallentofts femte bok med spänning.

    Det är alltid lika kul att kika in här.

    SvaraRadera
  5. Det jag vet är att Mons Kallentofts nästa bok ska heta "Den femte årstiden" och den kommer ut i juni.

    Och ja, även denna kommer att handla om Malin Fors.

    Vill du veta vad den handlar om kan du läsa mer här:
    http://www.storyside.se/ljudboecker/view?id=2447E785-0F9B-C641-855170327D13A67D

    SvaraRadera

Din kommentar betyder mycket för mig. Tack!